500 قلم دارو با منشا گیاهی در كشور تولید می شود
نوشته شده توسط : gogos

دكتر 'احمد شیبانی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تحریم های دارویی از سویی و ظرفیت و توانمندی كشورمان از سوی دیگر 96 درصد نیازهای دارویی كشور در داخل تولید می شود.

به گفته وی، دارو و غذا در هیچ نقطه دنیا در ردیف تحریم ها نیست ولی دشمنان نظام با ایجاد تحریم های دارویی علیه ایران قصد ایجاد مشكل دارند.

این مسوول با اشاره به ظرفیت های دارویی كشور تاكید كرد: با پیش بینی های صورت گرفته در وزارت بهداشت و پیشرفت های تولید دارو بخصوص در روزهای اخیر در چهار درصد باقیمانده كه تولید نداریم نیز این مشكلات را حل خواهیم كرد.

وی با اشاره به مصرف بی رویه دارو در ایران اظهار داشت: در همین راستا وزارت بهداشت در چند سال اخیر با بررسی و كنترل نسخه های دارویی در كمیته كشوری كنترل مصرف و تجهیز دارو، در تلاش برای نهادینه سازی مصرف دارو است.

شیبانی افزود: برخی از اقلام دارویی كه مجوز فروش بدون نسخه دارند باید بصورت منطقی مصرف شوند، زیرا هر دارویی قبل از خاصیت درمانی، یك سم است و در صورت مصرف غیر منطقی عوارض زیادی خواهد داشت.

وی، با بیان اینكه تعیین قیمت دارو بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است، ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه ها در صنعت دارو نیز مانند صنایع دیگر حدود هفت درصد افزایش قیمت داشته ایم.

7388/616/506





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: